۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
طلا وارد فاز استراحت شد

بازار جهانی کامودیتی‌ها شاهد تغییر مسیر کالاهای مختلف در معاملات امروز بود.

به گزارش صدای بورس، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، قیمت طلا، نقره و نفت خام نزولی بود اما مس و فولاد با رشد قیمت روبه‌رو شدند.

بازار جهانی طلا پس از چندین روز رشد پیاپی، امروز با افت اندک قیمت طلا به میزان ۴ دلار در هر اونس روبه‌رو شد و به ۲۵۷۰ دلار رسید. نقره نیز نزدیک به ۱۴ سنت افت قیمت را تجربه کرد و به ۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. علت این کاهش قیمت، انتشار گزارش خرده‌فروشی آمریکا بوده است. برخی کارشناسان معتقدند، این افت مقطعی است و در آینده نزدیک روند صعودی قیمت طلا دوباره آغاز خواهد شد. امروز نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود، فدرال رزرو برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ اقدام به کاهش نرخ‌های بهره کند. میزان کاهش نرخ بهره تعیین‌کننده مسیر بسیاری از کامودیتی‌ها خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که بازار طلا بیش از همه از این اقدام سود ببرد. طلا در بازه زمانی یک‌ماهه ۲.۴ درصد و نقره ۴.۳ درصد رشد قیمت را ثبت کردند.

بازار نفت خام نیز شاهد کاهش قیمت یک دلاری نفت سبک آمریکا و برنت دریای شمال بود. این دو نوع نفت خام به ترتیب در کانال ۷۰ دلار و ۷۲ دلار معامله می‌شوند. در معاملات امروز گاز طبیعی و بنزین هم با افت قیمت روبه‌رو شدند اما مس، گندم، زغال‌سنگ، فولاد و سنگ‌آهن شاهد افزایش قیمت بودند.

کد خبر 503986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =